Aktualności
Brand Ambassador
Produkty
Gdzie kupić
  PL   EU   US  

Suplementy – zwiększenie testosteronu dla mężczyzn

Testosteron to jeden z najważniejszych męskich hormonów, odpowiadających m.in. za popęd seksualny, ale również rozwój muskulatury czy wzrost i wzmacnianie kości. Na skutek niektórych niekorzystnych czynników w organizmie mężczyzny może dojść do obniżenia poziomu testosteronu, co objawia się np. kłopotami ze wzwodem czy spadkiem nastroju i energii do działania. Pomóc mogą wówczas suplementy diety zawierające substancje o właściwościach zwiększających poziom testosteronu w organizmie.

Testosteron u mężczyzn jest produkowany przede wszystkim przez jądra i nadnercza, a jego wytwarzanie jest kontrolowane przez przysadkę mózgową. U mężczyzn testosteron jest kojarzony przede wszystkim z aspektami seksualnymi i jest to prawda – dzięki niemu panowie odczuwają bowiem popęd płciowy, mają wzwody i utrzymują płodność. Testosteron odpowiada jednak za wiele innych aspektów funkcjonowania męskiego organizmu. Powoduje obniżenie barwy głosu, wzrost masy mięśniowej czy rozwój i wzmacnianie kości.

Warto wiedzieć, że na skutek niektórych czynników, np. takich jak stres, przepracowanie, przemęczenie, nadwaga, stosowanie używek, nieprawidłowa dieta czy niektóre choroby, poziom testosteronu u mężczyzn może spaść. Objawia się to niskim libido, brakiem ochoty na seks, kłopotami ze wzwodem, ale również obniżeniem nastroju, brakiem energii do działania czy spadkiem masy mięśniowej. Wówczas pomocne mogą okazać się suplementy diety zawierające w sobie substancje o właściwościach zwiększających poziom testosteronu w organizmie.

 

Suplementy na zwiększenie testosteronu

 

Wśród suplementów na zwiększenie testosteronu u mężczyzn na uwagę zasługują przede wszystkim:

  • tribulum terrestris – znany jako buzdyganek ziemny, jest to zioło wykorzystywane już w starożytnej medycynie chińskiej, greckiej i hinduskiej, gdzie znajdowało zastosowanie przede wszystkim jako afrodyzjak, zawiera w sobie saponiny, indole oraz polifenole, czyli związki stymulujące produkcję testosteronu, przez co nie tylko reguluje gospodarkę hormonalną organizmu, ale również wzmacnia witalność, pomaga budować masę mięśniową oraz zmniejsza przerost prostaty,
  • kwas d-aspargainowy (DAA) – aminokwas, który w naturalny sposób występuje w przysadce mózgowej, podwzgórzu i jądrach, ale również w pożywieniu (m.in. w mięsie), pobudza on produkcję testosteronu, odgrywa ważną rolę w produkcji innych hormonów płciowych oraz plemników, a dodatkowo – jest stymulatorem seksualnym, podnoszącym libido, poprawiającym czas trwania i jakość erekcji,
  • kozieradka pospolita – pochodzące z Indii zioło, znane już w starożytnym Egipcie, Grecji i Chinach, o szerokim zastosowaniu, obecnie rozpowszechnione na całym świecie, zawiera inhibitory 5-alfa-reduktazy, czyli substancje które zapobiegają przekształcaniu testosteronu w dihydrotestosteron, czyli jego bardziej aktywną formę, odpowiedzialną m.in. za zaburzenia seksualne oraz przerost prostaty, dodatkowo pomaga ona w utracie tkanki tłuszczowej oraz budowę tkanki mięśniowej,
  • epimedium – to kolejna roślina, występująca głównie w Azji oraz Europie, znana powszechnie ze swoich właściwości dekoracyjnych, ale będąca jednocześnie bardzo bogatym źródłem ikaryny, czyli flawonolu wpływającego na działanie męskich narządów płciowych: ikaryna pobudza produkcję testosteronu, jednocześnie hamując produkcję kortyzolu (hormonu stresu) oraz zwiększając ukrwienie naczyń,
  • ZMA – substancja będąca połączeniem cynku, magnezu oraz witaminy B6, mających olbrzymi wpływ na prawidłowe funkcjonowanie męskiego układu płciowego, w tym również produkcję testosteronu,
  • witamina D – zazwyczaj dostarczana człowiekowi w pożywieniu, ale również syntezowana przez organizm podczas ekspozycji ciała na promieniowanie słoneczne, badania przeprowadzone przez naukowców z Akademii Medycznej w Graz dowodzą, że jej poziom jest skorelowany z poziomem testosteronu (im wyższy poziom witaminy D w organizmie tym więcej w nim testosteronu).

 

Jak można wspomóc suplementację?

 

Aby suplementacja środkami zwiększającymi stężenie testosteronu przyniosła oczekiwane rezultaty, warto też wspomóc się modyfikacją stylu życia. Należy więc wprowadzić zasady zdrowej diety (jeść dużo ryb, warzyw, owoców, orzechów i produktów pełnoziarnistych) oraz zrezygnować z używek (kawa, papierosy, alkohol). Bardzo ważna jest regularna aktywność fizyczna – podczas wykonywania ćwiczeń uwalniają się bowiem hormony anaboliczne, do których zalicza się również testosteron. Nie bez znaczenia są próby redukowania stresu (hormon stresu kortyzol obniża poziom testosteronu) oraz ustabilizowanie rytmu dobowego. Odpowiednia ilość snu, wstawanie i kładzenie się spać o podobnych porach czy regularne jedzenie posiłków także sprzyjają wzrostowi poziomu testosteronu.

 

Najlepsza przedtreningówka – odżywki i suplementy

Preparaty przedtreningowe w postaci odżywek i/lub suplementów to specjalne mieszkanki substancji o właściwościach podnoszących możliwości siłowe i energetyczne, wspomagające funkcje metaboliczne oraz wytrzymałościowe. Podpowiadamy, z jakich substancji składają się preparaty przedtreningowe i czym charakteryzują się poszczególne z nich.

Głównym spektrum działania przedtreningówki jest naturalne wspomożenie organizmu w okresie treningowym – specjalnie dobrane odżywki i suplementy niwelują uczucie zmęczenia, zwiększają możliwości siłowo-wytrzymałościowe mięśni, pobudzają oraz motywują do wysiłku. Dzięki temu jesteśmy w stanie trenować na pełnych obrotach i na 100% możliwości. Uwaga! Przedtreningówka ma na celu wsparcie organizmu w trakcie treningu – stosowanie tego typu preparatów musi być więc powiązane z właściwym żywieniem oraz odpowiednio rozpisanym planem treningowym. Przyjmowanie przedtreningówki bez zsynchronizowania tego z dietą oraz zbyt częstym lub zbyt intensywnym wysiłkiem fizycznym może skończyć się szybkim przetrenowaniem.

 

Przedtreningówka – najczęściej spotykane substancje

 

Odżywki i suplementy przedtreningowe można podzielić na trzy kategorie. Te klasyczne mają przede wszystkim pobudzić do działania oraz poprawić możliwości organizmu. Przedtreningówka wytrzymałościowa, jak sama nazwa wskazuje, ukierunkowana jest na stymulowanie wytrzymałości i wydolności (polecana np. osobom uprawiającym sporty siłowe). Z kolei przedtreningówka pompująca to preparaty zwiększające ukrwienie mięśni.

W odżywkach i suplementach przedtrenignowych znaleźć można wiele rozmaitych substancji o szerokim spektrum działania.

  • Kreatyna – to najbardziej znany i najskuteczniejszy suplement przedtreningowy na świecie. W zależności od rodzaju, może ona podnosić wytrzymałość aerobową i/lub anaerobową, poprawiać objętość mięśni szkieletowych oraz zwiększać beztłuszczową masę ciała.
  • Arginina – jeden z aminokwasów, który rozszerza naczynia krwionośne, zwiększając tzw. pompę mięśniową, a także pozytywnie wpływający na wytrzymałość i wydolność. Spotykana nie tylko w odżywkach przedtreningowych, ale również w suplementach na potencję dla mężczyzn.
  • AAKG – to połączenie argininy oraz kwasu alfaketoglutarowego, które powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, a co się z tym wiąże lepszy i szybszy transport do mięśni wszystkich substancji odżywczych oraz sprawniejsze usuwanie toksyn. Z jednej strony pozwala więc na większy wysiłek, a z drugiej – niweluje zmęczenie.
  • Beta-alanina – wraz z histydyną tworzy ona karnozynę, czyli związek o właściwościach antyoksydacyjnych, pozwalający wydłużyć wysiłek oraz zwiększyć wytrzymałość. Dodatkowo, beta-alanina skraca czas potrzebny mięśniom do regeneracji powysiłkowej.
  • Kofeina – w naturalnej formie występuje w kawie, herbacie oraz niektórych napojach gazowanych czy energetyzujących. Dodaje energii do działania, zwalcza objawy zmęczenia, poprawia koncentrację. Wpływa na gospodarkę tlenową, dzięki czemu zwiększa siłę i wytrzymałość, jednocześnie przyspieszając regenerację organizmu. W połączeniu z innymi substancjami pobudza spalanie tłuszczu.
  • Tyrozyna – to jeden z aminokwasów wchodzących w skład białek, w naturalnej postaci występujący m.in. w mięsie, jajach oraz nabiale. Stymuluje pracę serca i układu krążenia, przeciwdziała stresowi, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, pobudza do działania i dodaje energii.
  • Norwalina – ma udowodniony wpływ na wzrost zdolności siłowych oraz wytrzymałościowych, poprawia ukrwienie oraz odżywienie tkanki mięśniowej, w odżywkach i suplementach przedtreningowych występuje w towarzystwie argininy oraz kreatyny.
  • Jabłczan cytruliny – również najczęściej występujący w towarzystwie rozmaitych form argininy, wspomaga rozszerzenie światła naczyń, co przyspiesza zarówno transport substancji odżywczych do mięśni, jak i usuwanie toksyn będących efektem procesów metabolicznych oraz wysiłku fizycznego.

Przedtreningówka – na co jeszcze zwracać uwagę?

 

Wybierając odżywkę czy suplement przedtreningowy warto dokładnie przeanalizować skład danego specyfiku i sprawdzić nie tylko to, jakie substancje w nim występują, ale również w jakiej ilości – niestety często zdarza się tak, że tych najważniejszych jest w odżywce śladowa ilość, a najwięcej jest w niej zwykłych wypełniaczy, takich jak węglowodany i cukry.

Inną ważną kwestią jest czas przyjęcia przedtreningówki. Dla optymalnych efektów działania posiłek należy zjeść od półtora do dwóch godzin przed treningiem, a odżywkę zażyć około dwudziestu-trzydziestu minut przed treningiem. Jeśli chodzi o dawki, należy trzymać się zaleceń producentów choć niektórzy polecają, by zacząć stosowanie od połowy dawki podanej na opakowaniu, obserwować reakcje organizmu i w razie potrzeby ją zwiększać. Warto również uważać na łączenie przedtreningówek z innymi odżywkami – mogą one bowiem zawierać substancje, które będą nawzajem niwelować swoje działanie.

5 wskazówek, aby uzyskać WYNIKI tego lata!

Uzyskaj WYNIKI tego lata!

Muscular man and fit woman lifting dumbbells at gym

Hej, zbliża się lato, prawda? Chcesz wyglądać dobrze, prawda? Cóż, nadszedł czas, aby szybko rozpocząć budowanie sylwetki na lato i wrzucić trening na wysoki bieg!

„Siłownia, dieta i odżywianie” – Trzy kluczowe rzeczy do robienia, a nie mówienia, że je zrobisz.

Aby pomóc Ci osiągnąć wymarzone ciało, musisz podjąć decyzję, że chcesz dokonać tej zmiany i zacząć robić pewne rzeczy, które pozwolą Ci uzyskać sylwetkę, której pragniesz. Nikt nie zrobi tego za Ciebie, a dobry wygląd to również dobre samopoczucie. Oto wskazówki, które pomogą Ci uzyskać WYNIKI, których chcesz!

  1. Po prostu to zrób: idź na siłownię! Nie jutro, nie w przyszłym tygodniu, TERAZ! Masz czas, aby rzucić kilogramy, ale musisz zwiększyć intensywność. Nie musisz spędzać godzin na siłowni, aby stracić tylko kilka kilogramów i lekko ujędrnić sylwetkę. Co musisz zrobić? Połączyć najlepsze ćwiczenia siłowe z intensywnymi seriami i powtórzeniami, aby dodać mięśni i spalić tłuszcz. Na koniec wrzuć kardio! Stworzone, aby zwiększyć metabolizm i spalić tę ostatnią warstwę tłuszczu. Jakieś pytania?
  2. Podejmij wyzwanie – Każdy program zależy od Twojej zdolności do ciśnięcia, aby wejść na wyższy poziom. To samo dotyczy aerobów. Aby zwiększyć siłę, masę mięśniową lub wytrzymałość układu sercowo-naczyniowego, musisz podjąć wyzwanie! Zrób to dodatkowe powtórzenie, dodaj kolejny talerz na sztangę, ciśnij. Jeśli tego nie zrobisz, nikt inny za Ciebie tego nie zrobi. Pamiętaj, Twoje ciało dotrze na szczyt, więc nie przesadzaj. W miarę jak będziesz stawał się silniejszy, Twoim nowym „normalnym” poziomem będzie więcej powtórzeń, większe obciążenie i zwiększona wytrzymałość. Zmień swój trening i rzuć swojemu ciału kolejne wyzwanie. Pozwoli to na uniknięcie stagnacji i braku przyrostów. Kuszące jest pozostanie przy grupie ćwiczeń, z którymi komfortowo się czujesz. Nie pozostawaj przy nich, wyjdź ze strefy komfortu i ciśnij!
  3. Dobrze się odżywiaj lub idź do domu! Większość ludzi wie, że skuteczna dieta jest kluczem do zdobycia doskonałej sylwetki. Zła dieta? Możesz walić głową o mur i nie widzieć rezultatów. A większość ludzi wie, że aby schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę, musisz spalić więcej kalorii i przestać jeść „śmieci”! TŁUSTE śmieci! Pączki, ciasteczka itd., wszystkie prowadzą do jednej rzeczy, TŁUSZCZU! Nie trzeba być Einsteinem, aby to zrozumieć. Więc spadaj z siłowni i jedz w ten sposób, a będziesz marnować swój cenny czas! Bez odpowiednich rzeczy, nie można spodziewać się zysków. To nie żadna tajemnica,  prawda? Małe posiłki, 5-6 razy dziennie, podrzymują wysokie tempo przemiany materii i spalanie tłuszczu przez cały dzień; kurczak, ryby, warzywa, chude jedzenie utrzymują Twoje ciało na swój sposób, czyli z małą ilością tłuszczu! Dobrze się odżywiaj lub idź do domu! Oto przykładowy plan diety: Przykładowy plan diety przed latem
  4. Myśl pozytywnie! Pozytywna postawa jest koniecznością. Wiedz, że możesz to zrobić. Wiedz, że możesz uzyskać rezultaty. Bierz po jednym dniu na raz. Nie spiesz się. Wyniki nie pojawią się przez noc. Bądź pewny, że robisz coś dobrego dla siebie. Wiedz, że pracujesz w kierunku pozytywnego zakończenia, bez względu na wszystko! To Twoje ciało i chcesz wyglądać jak najlepiej. Nadejdą dni, kiedy po prostu nie będziesz chcieć lub będziesz myśleć, że nie dasz rady. Cóż, zamknij się i staw czoło trudnej sytuacji. Weź głęboki oddech i zachowuj podejście, które doprowadziło Cię do miejsca, w którym się znajdujesz. Czucie się dobrze z samym sobą jest kluczowe, nie tylko ze swoim ciałem, ale co ważniejsze z tym, kim jesteś. Więc pozostań na kursie, a zobaczysz wyniki.
  5. Uzyskaj REZULTATY – Właściwe odżywianie ma zasadnicze znaczenie dla uzyskania szczupłej i doskonałej sylwetki przy zachowaniu doskonałej sprawności fizycznej. Jedzenie wystarczającej liczby kalorii, aby zaspokoić potrzeby ciała, może jednak być trudne w codziennym życiu. To właśnie tutaj produkty RESULTS™ mogą Cię pobudzić, a także dostać się na szczyt, dzień po dniu.
    • StrongifyEnergia jest kluczowa, jeśli chodzi o trening. Właśnie w tym celu RESULTS STRONGIFY™ krok po kroku dostarcza mieszankę składników energetycznych, aby pobudzić czystą energię do dłuższych treningów i zwiększonego skupienia. – KUP TERAZ
      1. Dostarcza energii
      2. Zwiększa wytrzymałość i siłę
      3. Zmniejsza zmęczenie mięśniowe
      4. Wspiera budowanie mięśni
      5. Wspiera siłę eksplozywną i moc
      6. Dostarcza masywnych pomp
    • SculptifyBycie na diecie może być trudne, a restrykcyjna dieta może być torturą! Brak energii, długie godziny na siłowni i mało jedzenia może sprawić, że zaczniesz kwestionować swoją motywację do wyrzeźbionej sylwetki. RESULTS SCULPTIFY™ dostarcza precyzyjnego, zbadanego klinicznie związku, który przyczynia się do wzmocnienia połączenia między mózgiem a mięśniami, redukując zmęczenie i zwiększając motywację, aby wykonać zadanie! Ten aktywny składnik wspomaga również pozytywny nastrój, stymuluje skupienie i może zmniejszyć uczucie drażliwości często związane z ekstremalną dietą. – KUP TERAZ
      1. Zapewnia długotrwałą energię bez jej drastycznego spadku
      2. Przyspiesza metabolizm
      3. Zwiększa termogenezę i lipolizę
      4. Poprawia nastrój i koncentrację
      5. Wzmacnia motywację
      6. Pomaga zmniejszyć stres i kontrolować kortyzol

 

Koktajl brzoskwinia & mleko

Koktajl na dzień dobry